گردشگری در ایران

معرفی مناطق گردشگری ایران

گردشگری در ایران

معرفی مناطق گردشگری ایران

طبیعت زیبای روستای داماش

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ق.ظ

ییلاق دیلمان در گیلان

می توان از روستای داماش به عنوان زمردی سبز رنگ در دل طبیعت سبز و باطراوت گیلان نام برد، روستایی بکر با پیشینه ای کهن که میزبان چشمه های آب معدنی و گونه ای نادر از نوعی گل به نام سوسن چلچراغ می باشد. در واقع این گونه نادر تنها در دو ناحیه از جهان یافت می شود، یکی در روستای داماش و دیگری در لنکران و جمهوری آذربایجان. مناطقی که کاملا حفاظت شده اند و تمام گل های آنها شماره گذاری گردیده اند. آب چشمه های این روستا بسیار گواراست و می توان از آن به عنوان آب شرب نیز استفاده کرد. کارخانه آب معدنی داماش که نامی است آشنا نیز در این روستا قرار گرفته. با سفر به داماش امکان تمدد انرژی و لذت بردن از طبیعتی بکر در مکانی مرتفع و در میان ابرها برایتان فراهم می شود. پس سفر به این سرزمین بکر برای ترسیم خاطراتی زیبا از زندگیتان را به هیچ وجه از دست ندهید. 

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان بازدید از این مکان اواخر بهار و اوایل تابستان می باشد. 

 

دسترسی: 

داماش از روستاهای ییلاقی دهستان جیرنده بخش عمارلو، شهرستان رودبار است. این روستا حدفاصل جاده رشت به تهران، بین لوشان و منجیل قرار گرفته.

برای رسیدن به روستای زیبای داماش دو راه وجود دارد:

راه اول بخش خورگام که در 40 کیلومتری شهرستان رودبار قرار دارد. پس از بزرگراه قزوین به سمت شهر رشت در ابتدای شهر رستم آباد به سمت بخش خورگام بروید پیچ و خم های جاده آسفالت و سرسبز، روستای کوهستانی شروع می شود. در مسیر جاده از روستاهای انار کول، سندس، دشتویل، چره، دره دشت، چلکاسر، حشمت آباد و روستای چهار محل بگذرید و آنقدر ادامه دهید تا ابرها را پشت سر بگذارید تا به تابلوی شهر بره سر برسید. گاهی اوقات آنقدر ابرها به شما نزدیک می شوند که ممکن است مسیر را گم کنید. از شهر بی نظیر و کوهپایه ای بره سر تا داماش 6 کیلومتر جاده خاکی را باید پیمود. 

راه دیگر بزرگراه قزوین به شهر لوشان می باشد. از سمت راست جاده وارد جاده لوشان به جیرنده شوید جاده ای پیچ در پیچ که در دامنه های تقریباً خشک و کم پوشش امتداد می یابد. جاده از روستاهای بیورزین، کرماک، سنگرود، معدن ذغال سنگ و پاکده می گذرد. سپس به شهر جیرنده می رسید. توجه داشته باشید که جاده فاقد کمترین علائم راهنمایی جاده ای است و باید از رهگذران و ماشین های عبوری یا محلی ها آدرس داماش را بگیرید. زمانی که به بالاترین نقطه از کوه رسیدید باید به سوی پایین یعنی دره سرازیر شد و داماش نخستین روستای سرسبز این منطقه کوهستانی است. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی