گردشگری در ایران

معرفی مناطق گردشگری ایران

گردشگری در ایران

معرفی مناطق گردشگری ایران

آبشار زیبای مارگون

شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸ ب.ظ

 آبشار مارگون

یکی از شاخص ترین جاذبه های طبیعی در استان فارس، در ۱۰ کیلومتری مرز این استان با کهگیلویه و بویراحمد و در شهرستان سپیدان، واقع است که با نام آبشار مارگون شناخته می شود. این آبشار در واقع سرچشمه ی رودخانه ی زیر پای خود است و آب آن از دل کوه و از چشمه هایی که بر دیواره ی آن قرار دارند، تامین می گردد.

آبشار مارگون از مرتفع ترین و بزرگترین آبشارهای چشمه ای جهان به شمار می آید و به دلیل امکاناتی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی و محوطه هایی برای چادر زدن پذیرای بسیاری از گردشگران است. 

بهترین فصل سفر: بهار

فاصله از شیراز: ۱۴۰ کیلومتر

راه دسترسی: از شیراز باید به سمت سپیدان حرکت کنید که حدود ۱۳۰ کیلومتر راه در پیش دارید. تا حدود ۸۰۰ متری آبشار مسیر ماشین رو وجود دارد و بقیه مسیر را بر روی سنگ فرش هایی که مسیر را نشان می دهند باید پیاده به سمت مارگون پیش بروید.

یکی از نکاتی که آبشار مارگون را از دیگر آبشارها متمایز می‌سازد ورود خودرو تا فاصله ۵۰۰ متری آبشار است؛ در صورتی که برای بازدید از دیگر آبشارها باید حداقل ۳ تا ۴ ساعت پیاده‌روی انجام داد که این امر تجهیزات اضافی را طلب می‌کند.

آبشار مارگون مکانی مفرح و دیدنی است و با همت دست‌اندرکاران و مسوولان استان شرایط مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. این آبشار یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی در کشور است و موقعیت طبیعی و چشم‌اندازهای اطراف آبشارمارگون، جلوه‌هایی اعجاب‌انگیز پدید آورده است. هم‌آمیزی درختان جنگلی با توپوگرافی ناحیه کوهستانی و رودخانه‌ای، زیبایی چشم‌اندازهای طبیعی آبشارمارگون را صدچندان کرده است؛ از این روست که در همه فصول علی‌الخصوص در تابستان، مارگون میزبان گردشگران بیشماری از سراسر کشور به‌ویژه مناطق جنوبی کشور است. از امکانات این آبشار می‌توان به پارکینگ خودرو، سرویس بهداشتی، دکه خواربارفروشی اشاره کرد همچنین محوطه‌ای مسطح برای کسانی که قصد برپا کردن کمپ و شب‌مانی در نزدیکی آبشار دارند. تدارک دیده شده ‌است.

▪ موقعیت: استان فارس-شهرستان سپیدان-روستای مارگون

▪ فاصله از تهران: مسافت تقریبی ۸۰۰ کیلومتر



آبشار مارگون اعجاز طبیعت


آبشار مارگون سپیدان یخ زد



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی